Lasten ja nuorten liikuntaryhmät ovat käynnistyneet

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
7.9.2020 klo 16.40

13-18-vuotiaiden JUMPPI-ryhmät, alakouluikäisten WAU-kerhot sekä 2-8-vuotiaiden Töpinät ovat käynnistyneet. Tervetuloa kokeilemaan uusia lajeja tai jatkamaan tuttuja harrastuksia! Kaikki ryhmät ovat maksuttomia ja toimintaa on eri puolilla Espoota.

Espoon kaupungin liikuntapalvelut järjestää yhteistyössä seurojen ja yritysten kanssa monipuolista liikuntaa lapsille ja nuorille.

Nuorten JUMPPI

Nuorten, 13-18-vuotiaiden, JUMPPI-ryhmissä on mahdollisuus kokeilla ja harrastaa useita lajeja. Tarjolla on esimerkiksi keilailua Tapiolassa, boulderointia Suomenojalla, Street dancea Espoon keskuksessa ja trampoliinivoimistelua Kerassa. Keskiviikkoiltapäivien ryhmät on tarkoitettu pääosin yläkoululaisille, mutta muihin ryhmiin ovat tervetulleita myös sitä vanhemmat. JUMPPI-ryhmien tarkemmat tiedot löytyvät osoitteesta harrastushaku.fi, hakusanalla jumppi.

Alakoululaisten WAU

Alakoululaisten WAU-kerhoissa tärkeintä on, että liikkuminen on hauskaa. Lapset saavat ideoida ja ehdottaa leikkien ja pelien sisältöjä. Suurin osa kerhoista pidetään kouluilla, mutta muun muassa trampoliini-, miekkailu- ja squashkerhot pidetään seurojen omissa toimipisteissä. Kerholaisen ei tarvitse olla sen koulun oppilas, jossa kerho pidetään. WAU-kerhoja koordinoi Espoon Telinetaiturit. Lisätietoja: WAU-kerhot.

Perheiden Töpinät

Perheen pienemmille tarkoitetuissa, sunnuntaiaamupäivien Töpinöissä ei ole ohjausta, vaan liikuntatilaan tuodaan erilaisia leikinomaiseen liikkumiseen sopivia liikuntavälineitä. Lapsen mukana tulee aina olla aikuinen. Ajatuksena on, että Töpinöissä perhe pääsee yhdessä nauttimaan hauskasta ja turvallisesta peuhaamisesta. Töpinöitä järjestetään jo kymmenessä eri paikassa. Tarkemmat ajankohdat ja paikat löytyvät osoitteesta harrastushaku.fi, hakusanalla töpinät.

Toiminnan järjestäjät ovat toimintaa suunnitellessaan huomioineet koronatilanteesta johtuvat erityisjärjestelyt. Myös osallistujien tulee osaltaan huomioida seuraavat asiat:

  • osallistu vain terveenä
  • noudata hygieniaohjeistuksia
  • noudata turvavälejä kaikissa tiloissa, myös pesu- ja pukuhuonetiloissa
  • vältä oleskelua pukuhuonetiloissa (pue esim. sisäliikunta-asu jo kotona)

Muistathan vielä, että liikuntatunnille ei pidä lähteä, mikäli on vähäisiäkään flunssan oireita tai on ollut läheisessä kosketuksessa tartunnan saaneiden tai kotikaranteenissa olevien ihmisten kanssa.

Tehdään yhdessä liikkumisesta turvallista ja mukavaa. Tervetuloa!