Elatussopimusneuvottelut puhelimitse

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä

Espoon kaupungin lastenvalvojien walk in -palvelu muuttuu ma 30.3.2020 koronatilanteen vuoksi toistaiseksi call in -palveluksi. Palvelemme numerossa 09 816 27711 tiistaisin klo 8.30-10. Kun soitatte puhelinnumeroon, valitkaa asiointinumero 5.

Palvelemme teitä seuraavin edellytyksin

  • Kyseessä on espoolaista lasta koskevan elatussopimuksen tai elatusta koskevan oikeuden päätöksen muuttaminen tai jatkaminen, ei siis ensimmäinen elatussopimus.
  • Vanhemmilla on selkeä yhteinen näkemys sopimussisällöstä. 
  • Kumpikin vanhempi on valmistautunut täyttämällä  varallisuusselvityslomakkeen (pdf, 24 Kt)  Pyydämme teitä toimittamaan myös tositteet muun muassa asumismenoistanne erikseen sovitun mukaisesti. 
  • Kummankin vanhemman kaikki tulotiedot löytyvät tulorekisteristä (ansiotulot) ja/tai ovat tarkistettavissa Kelasta (etuudet), ja kumpikin vanhempi antaa luvan näiden tietojen tarkistamiseen.
  • Kumpikin vanhempi on valmistautunut osallistumaan puhelinneuvotteluun samanaikaisesti.
  • Kumpikin vanhempi puhuu joko suomea tai englantia.

Call in -palvelun tarkemmat ohjeet vanhemmalle

  • Sovi toisen vanhemman kanssa call in -palveluun osallistumisesta ja toteuttakaa se 
    • joko saman puhelimen päässä olemalla, puhelimen kaiutintoimintoa käyttäen, soittamalla palvelunumeroomme 09 816 27711 
    • tai soita ensin toiselle vanhemmalle ja kun tämä puhelu on käynnissä, paina matkapuhelimen näytöltä ”lisää puhelu” (tekstin yläpuolella merkki ”+”) ja soita sitten palvelunumeroomme 09 816 27711. Kun lastenvalvoja vastaa, paina ”yhdistä puhelut” (tekstin yläpuolella kuva yhdistyvistä nuolista), jolloin toinen, pidossa ollut vanhempi liittyy puheluun mukaan.
  • Palveluun on varattu aikaa korkeintaan 30 minuuttia. 
  • Mahdolliset sopimukset ovat neuvottelun jälkeen toimistollamme allekirjoitettavissa toimistomme aukioloaikojen puitteissa, 14 vuorokauden ajan. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi ja tuomaan neuvottelussa pyydetyt tositteet.
Puheluihin vastataan niiden saapumisjärjestyksessä. On mahdollista, että joudumme sulkemaan palvelun jo ennen klo 10, jos kaikki lastenvalvojamme ovat jo varattuja. Tällöin pyydämme palaamaan asiaan seuraavana tiistaina.