Kulkukeskuksen usein kysyttyjä kysymyksiä

Julkaistu: 29.6.2021 6.10

Kulkukeskus on järjestänyt vanhusten- ja vammaisten yksilökuljetukset Espoossa helmikuusta 2021 alkaen. Pääsääntöisesti kuljetuspalvelu on sujunut melko hyvin.

Palvelussa on myös ollut puutteita ja puhelinpalvelussa on ollut välillä ruuhkaa. Pahoittelemme näistä aiheutunutta harmia. Olemme tehneet kevään aikana runsaasti korjauksia ja huomioineet puhelimen ruuhkautumisen. Ongelmaan on puututtu mm. lisäämällä työntekijöitä.

Asiakkailta saatu palaute on suuressa arvossa Kulkukeskuksessa. Palautteiden perusteella kehitämme palvelua ja puutumme epäkohtiin nopeasti. Lisäksi seuraamme kuljetuspalvelua ja keräämme palautetta myös kuljettajilta.

Muutamat asiat ovat herättäneet kysymyksiä. Olemme koonneet yhteen asiakkaiden usein kysymiä kysymyksiä ja niihin vastauksia. 

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kuinka voin päivittää asiakasprofiilini tietoja?

Jos haluat tehdä muutoksia asiakastietoihisi, ole yhteydessä Vammaispalveluihin tai Seniorineuvonta Nestoriin. Profiilissa on tiedot mm. autotarpeestasi, apuvälineistä sekä yhteystietosi.

Kuinka voin säästää tai lainata matkoja?

Voit säästää 1–4 matkaa seuraavalle kuukaudelle tai lainata 1–4 matkaa tulevalta kuukaudelta. Matkojen lainaamisesta ja säästämisestä on aina ilmoitettava Kulkukeskukseen soittamalla tai sähköpostilla. Matkojen säästämisestä on ilmoitettava kuun loppuun mennessä.

Mistä tiedän jäljellä olevien matkojen määrän?

Jäljellä olevien matkojen määrän näet Kulkukeskuksen sovelluksesta tai voit kysyä määrää Kulkukeskuksen asiakaspalvelusta.

Voinko tilata kuljetuksia myös sovelluksella tai netissä?

Kulkukeskuksessa kuljetustilauksia voi tehdä myös sähköisesti, sovelluksella tai netissä. Kulkukeskus-sovellus ladataan älylaitteeseen sovelluskaupasta. Kun tilaat kuljetuksen sähköisesti, vältyt puhelinpalvelun jonotukselta. Sovelluksesta näet myös jäljellä olevien matkojen määrän ja voit seurata kartasta, missä tilattu auto on tulossa.

Saanko yhdistellä matkojani toisen asiakkaan kanssa?

Matkojen yhdistely tarkoittaa, että matkustat yhdessä toisen kuljetuspalveluasiakkaan kanssa. Matkojen yhdistely on tällä hetkellä vapaaehtoista, eikä Kulkukeskus suosittele matkojen yhdistelyä vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Jos kuitenkin haluat matkustaa yhdessä toisen kuljetuspalveluasiakkaan kanssa, se on mahdollista.

Voit tilauksen yhteydessä ilmoittaa, jos toivot matkasi yhdisteltävän. Matka yhdistellään, jos se ei pidennä sinun matkaasi kohtuuttomasti. Kun teet matkan toisen Kulkukeskuksen asiakkaan kanssa, sinun ei tarvitse maksaa matkasta omavastuuta.

Voit myös pyytää Kulkukeskusta lisäämään profiiliisi tiedon, että kuljetuksesi saa aina yhdistää toisen henkilön kanssa. Pelkkä yhdistelyn salliminen profiilitiedoissasi ei kuitenkaan vapauta sinua omavastuun maksamisesta.  

Kuinka annan palautetta?

Voit antaa palautetta Kulkukeskukselle kuljetuksista ja asiakaspalvelusta. Palautteiden perusteella epäkohtiin puututaan ja palvelua kehitetään. Jokainen palaute käsitellään luottamuksellisesti. Palautetta voit antaa

Millaisista asioista voin antaa palautetta?

Voit antaa palautetta esimerkiksi, jos

  • kuljetus ei saavu 60min sisällä tilauksesta
  • Tilausnumeroon ei vastata 60 sekunnin kuluessa
  • kuljettajan toiminnasta ja avustamisesta
  • Jos et saa kuittia matkan jälkeen.

Voinko mennä koronatestiin tai koronarokotukseen Kulkukeskuksen kyydillä?

Koronatestiin ja koronarokotukseen käytetään Kela-kyytejä.

Miten suhtaudutaan syrjintään?

Kulkukeskus ei suvaitse asiakkaiden tai kuljettajien syrjintää. Espoon kaupunki on sitoutunut toiminnassaan yhdenvertaisuuteen ja tasa-arvoisuuteen. Meillä Espoossa syrjinnälle ja kiusaamiselle on nollatoleranssi.

Tutustu myös muihin ohjeisiimme:

  • Kulkukeskus